donderdag 29 december 2016

Hoe krijg ik vogels in mijn tuin

De leukste design hoesjes met de gaafste prints vind je in ons grote assortiment. GSMpunt zorgt voor een snelle levering en goede service. U betaalt geen verzendkosten. Vind hier alle deals in National!


Het vogelvriendelijk inrichten van de tuin is erg belangrijk. Ze vinden bij u dan natuurlijk voedsel en veilige rust- en nestplaatsen.

Belangrijk uitgangspunt voor zo’n tuin is variatie en dat u niet al te netjes bent. Hier twee keer negen tips: wat moet je wel doen en wat niet? Hoe krijg je meer vogels in je tuin ? Nu we langzaam weer richting herfst (en winter) gaan, lanceert Vogelbescherming Nederland een grote campagne voor vergroening van de Nederlandse tuinen.


Steeds meer Nederlanders bestraten hun tuin en daarmee verjagen ze -onbewust- de vogels uit hun tuin. Met een aantal maatregelen kun je al snel meerdere soorten vogels aantrekken. Je kunt hierbij denken aan voedsel, water en schuilplaatsen.


Helaas komen er niet in alle tuinen evenveel vogels , maar er zijn een aantal manieren om je tuin vogel -vriendelijker te maken, en meer vogels naar je tuin te lokken. In dit artikel geven we enkele tips om je tuin aantrekkelijker te laten maken voor vogels !

Je kunt vogels het hele jaar blij maken met strooivoer. Ik had eens een hele winter lang goudvinken rondom mijn voerplek zitten, ik heb ze echt elke dag. Door te voeren krijg je snel meer vogels in de tuin. Zo heeft de ene vogel insecten op de verlanglijst staan en de andere zaden en bessen of nootjes.


Vogels hebben verschillende culinaire wensen. Maar er zijn ook vogels die zich te goed doen aan álles dat voorradig is. Kijk bij ons artikel over vogels voeren om daar meer over te. En mezen eten eitjes, rupsen en vlinders. Maar misschien wil jij de nachtvlinders een handje helpen.


Door ze welkom te heten in je tuin. Dan is de vraag: hoe krijg je nachtvlinders in je tuin ? Deze lijst telt maar liefst vogels die veel in tuinen voorkomen. Eerder al schreven we over tips voor het ophangen van een vogelhuisje: elk jaar weer een populair onderwerp. Lees verder voor tips om je balkon vogelvriendelijk te maken. In de tuin van de buren staat ook een mooie treurwilg die er ook aan moet geleoven.


Ook die trok heel veel vogels. Nu ben ik bang dat door deze verandering ik bijna geen vogels meer in mijn tuin zal hebben en ik geniet daar juist zo van. Ik heb een tuingerichte woonkamer en zit geregeld naar buiten te staren naar al die vrolijke verenbolletjes.

Met het juiste voer help je hen de winter door, maar je mag je tuinvogels in elk seizoen bijvoederen. Het is enkel zaak hen het juiste voer aan te bieden. Hoe voeder je vogels in elk seizoen? Wanneer moet ik vogels voederen? Jij bepaalt hoe je betaalt!


Vandaag bestel morgen in huis. Ervaar het gemak van Wehkamp. Haal eekhoorns naar uw tuin ! Iedereen heeft ze wel eens voorbij zien komen, eekhoorns!


Deze schattige diertjes zijn namelijk graag geziene gasten in elke tuin. Maar hoe krijgt u ze nou in de tuin ? Ik heb het zitten lezen en vind het toch wel interessant te lezen hoe het allemaal werkt. Ik hou van vogels in de tuin en heb die dan ook wel met mooie geluidjes. Maar ik zou heel graag kleur in mijn tuin willen heb geen bloemen, (weet niet hoe te planten) woon hier nu jaar.


Heb ook totaal geen verstand van bloemen en planten. Ik heb sinds een paar dagen erge last van vogels en vooral merels in mijn tuin. Ik was al een maand bezig met een paar munt planten op te kweken, en door de kou ging het moeizaam, maar sinds een paar dagen kwamen die rot vogels mijn tuin in, en heb ik van de planten nog maar over.


Afhankelijk van de periode van het jaar verschillen hun behoeften en zal je ze met andere middelen moeten verleiden. Hieronder enkele tips om ervoor te zorgen dat de vogels in jouw tuin het naar hun zin hebben en hopelijk er ook blijven wonen. Met de keuze van de juiste tuinplanten krijg je ook heel veel dieren in je tuin. Vrienden van ons legden een compleet nieuwe tuin aan. Toen de tuin nog kaal was, zag ik niets anders dan stenen.


Ik betwijfelde of dat een diervriendelijke tuin zou worden. Een half jaar later gonsde het van de hommels, bijen en vlinders. Als het verminderde aantal in mijn en omringende tuinen nog niet te wijten is aan dat virus dan vermoed ik dat het groter aantal roofvogels ermee te maken kan hebben want ik vind regelmatig zwarte pluimen. Uiteraard ook van kleinere vogels. Vooral krijg ik regelmatig ook wat wij hier noemen een snelleke op bezoek.


Als u vogels voert in de winter is het van belang dat u dat altijd op hetzelfde moment van de dag doet. In het voorjaar, vooral als de vogels jongen hebben, moet er niets meer in uw tuin hangen. Uit voorzorg heb ik onder de poorten van de tuin planken neergezet omdat ik bang ben dat ze weer op straat beland.


Momenteel heb ik zelf ook erge overlast met een nieuwe kat van de buren die denkt mijn tuin te kunnen gebruiken als kattenbak. Ik ga het met waterspuit te lijf. Zo heb ik eerder mijn grotere tuin vreemde-kat vrij gemaakt.


Blij word ik er ook niet van, ik heb nog nooit kattendrol gehad ondanks dat hier veel katten wonen en loslopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts