donderdag 21 april 2016

Wanneer kan ik hortensia verplaatsen

Liebevoll zusammengestellte Blumengeschenke für jeden Anlass mit 7-Tage-Frische-Garantie. Schön, dass Du daran gedacht hast! Pünktlich und frisch geliefert. Hét online tuincentrum met meer dan 10.


Kwaliteit voor lage prijs. Ontdek wat onze beste kannen zijn voor een geslaagd diner. Vandaag de dag is Wehkamp hét online warenhuis voor gezinnen.


Lees hoe je een hortensia verplanten, verpotten of delen kunt. Kortode hortensia wil je verplaatsen of verplanten naar een andere plek in je tuin. In dit artikel vertel ik je hoe en wanneer je het beste een hortensia kunt verplaatsen. Daarbij geef ik tips om het verplanten zo soepel mogelijk te laten verlopen.


Verplanten van hortensia ’s kunnen we het best in de maanden maart en april. In die maanden zullen de wortels van de plant nog niet veel water hoeven op te nemen. Najaar, oktober november kan ook wel, maar dan kan de los in de grond staande plant.


Dat verhoogt de aangroeikans van de hydrangea. De ideale tijd om de hortensia te verplaatsen is in maart of april. Dan zit er namelijk nog geen blad aan de hortensia en kun je goed zien wat je doet.


Daarnaast heb je in die periode weinig kans op vorstschade. De hortensia is een van de meest geliefde tuinplanten in ons land en uiteraard is de uitbundige bloei daarvoor een belangrijke reden. Een hortensia die het goed doet in de tuin kan ook flink groeien en als je niet veel wilt snoeien, kan het noodzakelijk zijn om een grote hortensia te verplanten of te verplaatsen. Wanneer mag je een hortensia snoeien en verplaatsen ? Nu of juist pas in het voorjaar? Gister vertelde iemand me dat ik de stengels waar nu bloemen in zitten moet afknippen, dan zou hij volgend jaar op andere takken bloeien.


Hortensia Annabel - tuin. Nu denk je waarschijnlijk: ik moet een nieuwe en grotere pot kopen om de hortensia in te verpotten. Je kunt je hortensia namelijk ook verpotten in dezelfde pot.


Dus ook met minder budget blijft tuinieren een feest. Het beste kan je dus vlot na de bloei snoeien. De nieuwe uitlopers zullen het jaar er op bloeien. Verplaatsen van heesters doe ik altijd in het vroege voorjaar, zo ongeveer wanneer alles weer tot leven komt: De plant heeft nog geen bla verdampt weinig.


Aanplanten kan je tegenwoordig voor veel planten, bomen, struiken namelijk het gehele jaar door. Als een plant in een pot gekweekt is, kan deze namelijk ieder moment van het jaar de grond in, behalve als het vriest natuurlijk. Deze gekweekte vormen hebben een compacte kluit gevormd.


Simpelweg kan een hortensia ook in de weg staan. Bijvoorbeeld wanneer je een nieuw tuinpad wilt aanleggen. Of als je andere planten op die plek wilt neerzetten. Jurgen laat zien hoe je dit doet. Als je groene tuinvrienden in rust zijn.


Ik heb een hortensia gekregen, maar volgens mij worden deze erg groot en mijn tuin is erg klein. De potgrootte is afhankelijk van het formaat van de hortensia. En vergeet als laatste stap niet om de hortensia water te geven wanneer zij op haar nieuwe plek staat. Het is een heel zachte winter en heel vaak temperaturen van en meer graden.


Het wordt hier in Frankrijk waar ik woon ook zeker geen noemenswaardige vorst meer verwacht. Hij staat al jaren op een schaduwrijke plek en is ook niet veel gegroeid. Kan ik deze nu verplaatsen ? Ik heb ook geen idee hoever z’n wortels doorlopen… Hij zou verhuizen naar de voortuin, waar ie middag- en avondzon krijgt.


Is het überhaupt kansrijk? Hebben jullie tips hoe ik deze onderneming het beste aan kan aanvliegen? Deze vraag wordt mij regelmatig gesteld en wat mij hierbij opvalt is dat bijna niemand meer weet wanneer het (ver)planttijd is. Dit is waarschijnlijk door de evolutie van gebeurtenissen in de tijd in de vergetelheid geraakt want jaar geleden wist iedereen wanneer het planttijd was. Maar op die plek waar ie nu staat willen we een tuinhuisje gaan zetten.


Voor het verplanten van de rododendron hebben we ook een aantal tips, zodat de plant de verhuizing prima zal overleven. Hoe en wanneer moet je een hortensia snoeien? Een Hibiscus kan je zeer goed terugsnoeien, vroeger deden we dat elk jaar, maar tegenwoordig zie je dat niet meer.


Krijg je door het snoeien minder bloemen? Het snoeien van een hortensia is niet ingewikkeld zolang je maar weet wat je doet. Naast de gewone takken te snoeien kan ook worden gekozen voor het snoeien van de wortels. Jetzt beim Testsieger bestellen! In onze achtertuin staan nu nog de hortensia Annabel.


Wil hem eigenlijk in de voortuin hebben. Nu in de herft of juist in het voorjaar. De bloemen van een hortensia zijn misschien wat klein, de volledige plant kan ongelofelijk groot worden. Ik heb de hortensia nog niet gesnoei de bollen (zijn wel helemaal bruin) zitten er nog aan.


Kleine bomen, heesters en vaste planten die in een tuin staan, laten zich meestal vrij gemakkelijk verplanten, mits de wortels zo min mogelijk worden aangetast. Ideaal dus voor veel kleur in de border en bij die kleur kun je zelfs de natuur een handje helpen door zelf te bepalen of de plant roze of blauw gaat bloeien. Verplanten kan het beste gebeuren als de plant in rust is (vanaf de herfst) of vlak voordat de nieuwe groei begint (einde winter of in het vroege voorjaar). De wortels van de plant bepalen voor een groot deel de groei van de plant. Hallo, Fijn dat ik zoveel informatie kan lezen over het verplanten van rozen.


Alvast dank voor uw reactie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts