donderdag 25 augustus 2016

Gras ophogen

Gras al vanaf €per m2. Is het gras groener bij de buren? Nooit meer maaien met Kunstgras. Wij willen onze tuin met gras ophogen. Nu vertelde iemand mij dat ik dan beter eerst de tuin kan gaan freezen.


Had daar nog niet eerder van gehoord.

Mijn opa en oma deden het zo in Rotterdam, eens in de zoveel jaar zakken tuinaarde halen als er een aanbieding was en erover heen. Geen idee hoe dik de laag was enzovoort, maar ik kan me nog wel herinneren dat er na het strooien geen grassprietje meer te zien was. Liefst zonder bij te zaaien omdat je dan mss een ander soort gras hebt en het dan helemaal op niks meer trekt. Kan je hier gewoon wat zwarte grond bij opkappen zodat het gras er kan doorgroeien? Of kan je plaatselijk een stukje gazon eruit snijden, wat ophogen met grond en dan terugplaatsen?


Voor het ophogen van een grasveld gebruik je in plaats van zand tuinaarde. Het ophogen van gras is per mgoedkoper dan het ophogen van bestrating. We rekenen altijd een klein beetje extra, zodat er sowieso genoeg is.


Indien het, het ophogen van een grasveld betreft, dan dient er uiteraard wel degelijk tuinaarde aangekocht te worden.

Wanneer u zo weinig mogelijk geld wenst uit te geven is het goed om er rekening mee te houden dat het ophogen van gras per vierkante meter goedkoper uitvalt dan het plaatsen van bestrating. Dat is een klein apparaatje waarmee je het gras afplagt. Je kan dan de zode netjes verwijderen, ophogen met goede tuingrond en vervolgens de originele zode weer terugleggen.


Dit kan alleen als je een goede en mooi egale grasmat hebt. Anders vallen de gesneden zodes uit elkaar. Wij kunnen u talloze tips geven voor het ophogen van uw tuin, door onze jarenlange werkervaring.


Ook aspecten zoals het ophogen over gras of het verhogen van een nieuwbouw tuin brengt nogal wat vragen met zich mee. Vrijblijvende prijsopgave. Bent u benieuwd wat het ophogen van uw oude of nieuwe tuinaanleg gaat kosten?


De wortels blijven nog een laagje wirwar van draadjes, maar dat verdwijnt ook met de tijd (voedsel voor de bodem). De kleine stukjes kon ik onmogelijk allemaal uit het gras peuteren, daarom heb ik alle gras weggehaald. Ik heb wel nieuwe plaggen neergeleg maar die blijken een stuk minder dik dan wat ik heb weggehaald. Daarom is het gras nu ongelijk.


Kan ik het gazon geleidelijk ophogen door er wat tuinaarde op te strooien? Hoe maak ik dat dan strak? De kosten van het ophogen van de tuin hangen af van verschillende factoren. Het ligt er eerst aan voor welk materiaal je gaat kiezen, kies je zand of toch tuinaarde of andere grond? Logischerwijs ligt het ook aan de hoeveelheid grond die je nodig hebt.


Weet hoeveel je de tuin wilt ophogen.

Vind de beste selectie gras ophogen fabrikanten en ontdek goedkope producten van hoge kwaliteit gras ophogen voor de dutch luidspreker markt bij alibaba. Als de lage punten nogal ondiep zijn, is dat in orde. Wil je meer informatie over het bestraten, kijk dan op onze pagina over bestraten, en wil je meer informatie over het aanleggen van gras , kijk dan op de pagina gras aanleggen. Maar als ze diep zijn, kan het makkelijker zijn het gras op die plek weg te halen voordat je deze invult.


Je kunt makkelijk nagaan waar gaten in je gazon zitten met een lange lat. Als de beplanting in uw tuin een goede voedingsbodem nodig heeft kunt u tuinaarde aanvoeren. De grond draineert goed en zit boordevol meststoffen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts