dinsdag 20 november 2018

Hoe maak ik sushi

Bestel Sushi online en geniet van lekker eten in enkele klikken! Super lekker, Sushi in een kom! Jouw tijd voor Japans Eten. De leukste design hoesjes met de gaafste prints vind je in ons grote assortiment. GSMpunt zorgt voor een snelle levering en goede service.


U betaalt geen verzendkosten.

Vind hier alle deals in National! Op zoek naar contactgegevens? Leer door middel van onderstaande stappen snel en eenvoudig de meest gangbare vormen van sushi te maken. Daarnaast leren wij je hoe je sashimi snijdt en hoe je tamago (Japanse omelet) en tempura kunt bereiden. We starten met de beschrijving voor het maken van perfecte sushirijst.


Altijd al sushi willen maken? Bekijk deze video van Allerhande en leer hoe je sushirijst maakt en drie verschillende soorten sushi bereidt. Zo maak je sushi Stap 1: Doe 5gram rijstkorrels in een zeef en spoel onder stromend koud water goed af.


Laat de rijst minuten staan in een pan met dikke bodem.

Wij zijn alleen heel erg slecht in het maken dus wij gaan meestal handig naar een restaurant. Handig op een tablet zelf alles regelen en wanneer de sushi komt vallen ze niet uit elkaar bij het aanraken. Ik ga dit wel een keer proberen te maken, ziet er heerlijk uit.


Hun kunsten zijn dan ook ongeëvenaard. Laat je daardoor niet uit het veld slaan: sushi maken is met een beetje oefening best goed te doen. Maak ze met superverse rauwe vis of vegetarisch met komkommer en avocado. Er zijn ontelbaar veel soorten sushi. Hieronder lees je hoe je de meest bekende maakt, de maki sushi.


De ingelegde gember hoor je niet op je sushistukje te doen. Ik maak me daar ook schuldig aan, want stiekem vind ik dat gewoon superlekker ;-). Maar volgens de etiquette is het niet. Hoe maak je Nigiri sushi ? Nigiri sushi ’s zijn rijst klompjes bedekt met sashimi (verse vis plakjes) of ander ingrediënt. Snijd de zalm in plakjes, maak een rechthoekig klompje van rijst.


Druk het stevig vast in je linker handpalm en je rechter wijs-en middelvinger. Leg vervolgens een plakje zalm erop, klaar is kees! Maar later dacht ik : waarom trek ik de stoute schoenen niet aan en probeer ik het zelf eens te maken!


Bijna alle benodigdheden heb ik eens ontvangen in een perspakket van Lidl.

Voor ik aan de slag ging heb ik gegoogeld hoe je sushi maakt en hoe je de sushi het beste kunt rollen. Het ingrediënt dat absoluut niet mag ontbreken in sushi , is de rijst. Zonder rijst mag sushi geen sushi genoemd worden. Lees snel verder, want wij delen graag ons geheim met je! De koks van Shabu Shabu besteden extra veel aandacht aan het belangrijkste ingrediënt van de sushi : de rijst.


Neem een handvol rijst en verdeel deze gelijkmatig over het norivel. Vegetarische sushi is niets meer dan een beetje kleverig rijst welke is gekruid met rijst wijnazijn. Deze kan in kleine stukjes worden gesneden nadat het is gewikkeld met wier.


Ben je gek op het maken van sushi ? Ontmoet hier andere sushi liefhebbers en wissel tips, trucs, recepten en kennis uit. Menig Japanner van jaar kent er vast meer van dan ik. De methode hieronder beschreven is dus de doenbare sushimethode, op mijn behoorlijk Westerse manier en zoals ik mijn sushi nu toch al een jaar op maak. Sushi is een Japans gerecht dat tegenwoordig in Nederland ook veel gegeten wordt.


Bij sushi geldt meestal: je vind het erg lekker of je vind het juist heel erg onsmakelijk. Lees in dit artikel alles over het maken van sushi. Dat kun je dus niet zelf maken, in ieder geval niet binnen een tijdsbestek waarin je heel wat keren naar de toko kunt gaan. Overigens: sushi maken is nogal arbeidsintensief.


Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen als ik niet alle ingrediënten had om het écht goed te doen. Hier deel ik lekkere, mooie en echt makkelijke recepten. Ik laat je zien dat koken (en lekker eten) helemaal niet ingewikkeld hoeft te zijn.


En ik geef je een kijkje in mijn persoonlijke leven met mijn mannen (Maurits en zoontje Merlijn) in het mooie Haarlem. Gisteren heb ik met een vriendin sushi gemaakt met komkommer en zalm en met wortel en gerookte forel, toen we vol zaten heb ik de resterende sushi vrijwel direct in een dicht bakje in de koelkast gezet, kan ik dat nu nog eten?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts