dinsdag 23 april 2019

Fiets buiten stallen

Groot aanbod Fietsen en goedkoop. Vergelijk hier alle aanbiedingen. Goedkoop online bestellen v. Bekijk ons aanbod Fietsen. Ik zit echter met het volgende probleem.


Ik woon in een appartement en heb geen plaats om mijn fiets binnen te stallen. Nu moet ik mijn fiets dus buiten op straat zetten en ben bang dat een nieuwe fiets binnen no-time achteruitgaat. Nou zoek ik dus een solide fiets , die licht fietst die ook buiten in redelijke goede staat blijft. Zal de fiets buiten zo snel verroesten dat ik hem eigenlijk wel dagelijks binnen MOET zetten?


Dit is heel onhandig want dan moet de fiets dagelijks de trap op gesjouwd worden etc. Offtopic: Het is trouwens een Motobecane met een Shimano 6groep. Alles werkt prima en er was geen schade of roest. De banden echter waren wel redelijk oud.


De situatie is als volgt: ik woon in een klein huis en kan slechts één fiets binnen stallen , indien ik nog door de kamer wil kunnen lopen. Daarom moeten er twee van mijn fietsen (vakantiefiets en racefiets) op het balkon, maar ik ben bang dat ze snel zullen roesten als ze buiten staan. Fiets buiten stallen - Pagina - Wereldfietser. Bij een aantal locaties zijn afspraken met de gemeente gemaakt over de tarieven voor het parkeren van een fiets.


Bij sommige stallingen is het stallen van je fiets bij het station zelfs gratis. Hieronder vind je de locaties waar andere tarieven gelden. En of je daar dan als consequentie aan kan verbinden dat je kinderen een jaar afschrijving moeten bijdragen bij de aanschaf van een nieuwe fiets.


Door je fiets veilig en droog te stallen heb je zo lang mogelijk plezier van je bakfiets. Bij voorkeur zet je je bakfiets dus in de schuur, berging of garage. Dan staat je bakfiets lekker droog en loop je niet het risico dat je bakfiets wordt gestolen. Natuurlijk zijn er ook mogelijkheden om je bakfiets buiten te stallen.


Goede voorzieningen zijn noodzakelijk om het fietsgebruik te faciliteren en inwoners te verleiden tot meer gebruik van de fiets. Het groeiende gebruik van de fiets heeft de afgelopen jaren in de centra van Almere Sta Almere Buiten en de stationsgebieden geleid tot een grotere vraag naar fietsparkeervoorzieningen. Probeer je fiets dan ergens binnen te stallen. Lukt dit niet, houd er dan rekening mee dat bij vrieskou de capaciteit van je accu afneemt. Extra tip: haal, indien mogelijk, het display van je elektrische fiets.


U checkt uw fiets eenvoudig in met uw OV-chipkaart of NS-Business Card bij de incheckzuil en stalt uw fiets. Wanneer u uw fiets ophaalt, checkt u uw fiets uit bij de beheerder. Aan het einde van de maand betaalt u per automatische incasso. Vanaf het moment dat u uw fiets incheckt, stalt u de eerste uur gratis. Om je fiets netjes weg te zetten of buiten te stallen hebben we bij Decathlon verschillende soorten fietsenrekken en fietsophangsystemen.


Ook vindt je bij ons beschermhoezen voor je fiets wanneer je deze buiten in de regen hebt staan of wilt beschermen wanneer de fiets op de fietsendrager van je auto staat. Raar dat je de fiets niet gewoon op je werkplek kan neerzetten. Ik zet hem namelijk gewoon achter me neer op mijn kantoor.


Voor zover je boekenafdeling van een loods een kantoor kan noemen. Eerst wilde mijn baas dat ik hem buiten in het fietsenrek achter liet, waar ook de klanten hun fietsen neerzetten. Bij ophalen van je eigen fiets laat je weer even je kaart scannen als je (met je fiets ) naar buiten gaat. Voor inleveren van een OV- fiets geef je gewoon de sleutel (met chip) terug of gooit hem in een blauwe dropbox. Om de stallingen en de stationspleinen goed bereikbaar en netjes te houden, moet u uw fiets rond de stations in de rekken stallen.


Staat uw fiets toch buiten het rek, dan wordt hij verwijderd. Zet hem altijd met een tweede slot vast aan een fietsenrek. Ook als je maar even weg bent.


De gemeente zorgt voor fietsrekken waar je je fiets goed aan vast kunt zetten. Voorkom dat je je fiets neerzet op een plek waar dat niet mag of waar dit hinder veroorzaakt. Vanaf deze week loop ik weken lang dagen per week stage in Utrecht. Nu blijkt er alleen betaalde stalling te zijn. In de centrale stalling aan de Hospitaaldreef zelfs tot -01.


BOXMEER - Fietsen buiten de rekken van het treinstation in Boxmeer stallen is niet heel verstandig. Dat kan de fietser geld kosten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts