dinsdag 24 juli 2018

Hoeveel water wietplant

Entdecken Sie die große Musikauswahl für jeden Geschmack im Thalia Onlineshop! Hoe vaak en hoeveel water je aan je wietplant moet geven is meestal lastig te omschrijven. Als je een wietplant te weinig water geeft gaat ze slap hangen en zal de groei of bloei langzaan vertraagd stopgezet worden.


Het is dus van belang dat je wietplant voldoende water krijgt en regelmatig. Geef je wietplant niet teveel of te weinig water. Lees verder hoeveel wietplanten ongeveer nodig hebben en bekijk onze tips over het water geven. Wanneer je een pot gebruikt, zorg er dan voor dat er weinig water uit de drainage gaten lekt, om verlies van voedingsstoffen te voorkomen.


Na een paar keer testen, weet je ongeveer hoeveel water de pot kan vasthouden voordat het overtollige water weg sijpelt. Geef altijd water rond de steel en zorg dat de steel zelf niet nat wordt. Hoeveel water moet ik geven? We gaan het hebben over een van de belangrijkste taken bij het kweken van cannabis: water geven.


Na het lezen van dit artikel weet je precies hoe je moet bepalen hoeveel water je planten nodig hebben en waar je op moet letten. Water geven is de kunst van het wiet kweken! En daar is geen algemene richtlijn op te geven. Hierdoor weet je dat er weer vocht bij kan en door in de gaten te houden hoeveel water je geeft en hoeveel tijd tussen het geven van water zit, weet je na een paar keer hoeveel water je wietplanten ongeveer nodig hebben en ook binnen welke periode.


Een wietplant die teveel water heeft geha krijgt namelijk geen zuurstof. Natte aarde is heel compact, waardoor er niets meer doorheen kan. En krijgt de plant geen zuurstof? Dan krijgt ze ook geen voedingsstoffen binnen.


Dus wees bewust van hoeveel water je een wietplant geeft, je laat haar zo verzuipen. Lieve Muna, ik vind het lastig om te bepalen hoeveel water ik nou aan mijn wietplanten moet geven. Ik weet dat teveel water geven voor enorme problemen kan zorgen. Daarom geef ik altijd maar weinig water maar ik ben bang dat mijn planten te weinig krijgen.


WATER Water zit in de lucht en in het aarde. In de wietplant is het een transportmiddel voor voedingstoffen. Gecombineerd met CO² vormt het de voeding voor de plant. Binnen moet de kweker handmatig de planten begieten.


Wietplant heeft veel water en zuurstof nodig. Deze thread gaat over water geven bij kweken op GRON Voor hydro en cocos gelden ándere meer specifieke richtlijnen. Onze plantjes kunnen niet zonder,maar wanneer geef je water en hoeveel is niet altijd duidelijk. Ik zal proberen zo veel mogelijk info hier neer te schrijven. Water (de basis) 1e regel bij water voor onze plantjes,ph 8-6.


Ik wens nog toe te voegen dat er in zijn geheel niet valt te zeggen hoeveel water jij je planten moet geven. Lees kweekverslagen hier op het forum, dan zul je erachter komen dat je goed moet kijken naar je plant. Voelen aan je potten is al genoemd. Als je van onderen water geeft komt het iets minder nauw. Je planten drinken dan meer naar behoefte.


Gefeliciteerd dat je hebt besloten om cannabis te gaan kweken. Nu moet je uitzoeken hoeveel planten je kunt kweken in jouw beschikbare ruimte. Wij geven je praktisch advies. Probeer je wietplant minimaal 1x per dag water te geven. Je kunt eenvoudig zelf bepalen of je wietplant vocht nodig heeft door met je vingers de vochtigheid voelen.


Jonge wietplantjes hebben wat meer water nodig dan wat oudere planten. Vaak krijg ik vragen over het water geven van wietplanten. De meest terugkomende vraag is hoeveel water moet ik mijn wietplantje geven? Als eerste zou je moeten weten dat wietplanten van nature niet graag te nat staan je kan een wietplant beter iets te droog dan te nat kan kweken. Veel water , op droge dagen wel 2x per dag, en lekker veel (wormen)mest.


In deze periode zal de plant alleen maar groeien en groeien. Wordt je plantje eenmaal groter dan kan hij een hogere temperatuur best aan, mits hij voldoende water krijgt. Er zijn grofweg twee manieren om te toppen, maar onthoud dat een wietplant altijd minimaal nodes moet hebben voor je er aan begint. Water en voeding - Liever te weinig dan te veel De meest gemaakte fout bij de kweek van een wietplant is: teveel water geven.


Belangrijke vuistregel bij het kweken is: te veel is slechter dan te weinig. Dat geldt voor water geven en voor voeding. Kleine zaailingen hebben niet veel vocht nodig. Ik geef ze iedere dag wat water , zeker nu met die hitte.


Let wel op dat je grond niet te vochtig wordt, zoveel water hoeven ze niet. Maar dat mag nu ook al hoor. Ik heb ze de eerste dagen in een waterig zonnetje laten wennen, maar nu staan ze gewoon de hele dag in de volle zon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts