vrijdag 6 mei 2016

Gevoelig voor sfeer

De mooiste industriële meubelen bij Sfeer. Voor 16:uur besteld is morgen in huis. Voel jij mensen, sfeer en stemmingen, vaak haarfijn aan?


Balanceer jij ook steeds tussen je behoefte aan rust en je behoefte aan (zinvolle) uitdaging? Hoor je vaak dat je je veel te druk maakt of niet zo moet zeuren? Dan ben jij misschien ook een hoog sensitief mens.


Gevoeligheid als kwaliteit. Hoewel het vervelend is voor uzelf dat u last hebt van uw overgevoeligheid is de basis van de valkuil positief. Uw kernkwaliteit is gevoelig.


Gevoelig voor sfeer

Overgevoelig is de bijbehorende valkuil. U slaat dan te ver door in uw gevoelsleven. Ben jij emotioneel snel geraakt? Laat jij jouw eigen gevoelens zien? Met deze test kun je bepalen of je snel emotioneel geraakt bent in diverse situaties.


Sfeervoeler: voelt u sfeer snel aan of bent u gevoelig in het aanvoelen van stemmingen? Waar ligt de kracht en de valkuil van uw talent? Iedereen herkent het voorbeeld van de stad.


De ene persoon is er wat gevoeliger voor dan de ander. Sommige mensen zijn extreem gevoelig. Zelf ben ik zo gevoelig dat ik sfeer niet alleen vóel maar ook kan zien. Op de vraag “Wat is belangrijk om goede werkprestaties te leveren? HSP aan dat het voor hen noodzakelijk is dat er een goede sfeer op de werkvloer is.


Het is niet zo verrassend dat hoogsensitieve mensen gevoelig zijn voor sfeer. Je kunt bijvoorbeeld snel en goed op situaties inspelen. Je weet vaak precies wat je moet doen of zeggen om de sfeer te veranderen in jouw voordeel. Want je schrijft het nu alszijnde, verlos je zelf van chronische stress dan ben je niet hooggevoelig meer.


Gevoelig voor sfeer

Maar mijn kind en ik zijn het nog steeds beide, gevoelig voor (negatieve) sfeer als ergens binnen komt, voor labels in kleding of schoenen die kriebelen, of soms te fel licht voor mijn dochter en ik soms bij teveel geluid. Een hoogsensitief kind opvoeden is een uitdaging. Download mijn GRATIS online cursus en ga bewust en ontspannen op weg naar een gelukkig gevoelig gezin.


Brazilië kan fans nog niet bekoren: ‘Jonge spelers gevoelig voor boegeroep’ Copa America Brazilië heeft in de openingswedstrijd van de Copa América tegen Bolivia (3-0) de fans in São Paulo nog niet kunnen bekoren. Bij het rustsignaal (0-0) klonk er in het lang niet uitverkochte Morumbi-stadion een luid boegeroep. Ik ben zeer gevoelig voor pijn.


Gevoelig voor sfeer

Op drukke dagen voel ik de behoefte me terug te trekken, in be een donkere kamer of een andere plek waar ik alleen kan zijn, vrij van prikkels. Ik raak makkelijk overweldigd door bijvoorbeeld schel licht, sterke geuren, ruwe materialen of harde sirenes. Neemt subtiele veranderingen snel waar in (beel gelui sfeer etc). Heeft oog voor detail: ziet een kleine kruimel bijvoorbeeld nog op de grond liggen. Schrikt al snel van (plotselinge) geluiden.


Is gevoelig voor schoonheid: kleurencombinaties, inrichting, natuur. Raakt overrompeld door plekken waar veel mensen zijn. Dat sneller van slag is, last kan hebben van een negatieve sfeer , meer energie kwijt is aan prikkels zoals geluiden? Heb jij een gevoelig kind? Deze gevoeligheid kan ook zorgen voor problemen.


Ik zeg altijd: bewust worden — accepteren — mogelijkheid tot veranderen. Dat is eigenlijk hetzelfde met het bewust. In zijn algemeenheid kan gezegd worden dat HSPers gevoelig zijn voor sfeer , voor lawaai en drukte, en vaak ook voor voedingsmiddelen. Verstandelijk gehandicapten erg gevoelig voor sfeer.


Een gezin waar een gehandicapt kind deel van uitmaakt, krijgt te maken met vele vormen van hulpverlening. De zorg voor verstandelijk gehandicapten is in ons land goed geregel vooral wanneer we deze vergelijken met die in andere landen. Mensen die gevoelig zijn voor sfeer en balans zullen genieten van de prachtige kamer met kitchenette voorzien van alle faciliteiten. Gelegen in het mooiste stukje prive natuurgebied in Heerlen, afgeschermd van de bewoonde wereld.


Gevoelig voor sfeer

Grenzend aan de uitgestrekte Brunssumerheide met schaapskooi en sterrenwacht. Mijn zoon heeft autisme en ADH en is soms het tegenovergestelde van mij, hij is ook gevoelig voor een hoop dingen waar ik gevoelig voor ben, maar kan bv niet inzien wanneer hij te ver gaat, en mij bv boos maakt met zijn gedrag, of verdrietig. Hij ziet niet aan een houding van iemand dat hij moet stoppen. Hoogsensitieve pubers kunnen een ruimte binnenkomen en aanvoelen wat er aan de hand is. Ze weten in wat voor stemming je bent.


Dat kan positief zijn omdat ze weten hoe de zaken ervoor staan, maar heeft vaak het tegenovergestelde effect. Heeft dit kind veel last van stemmingswisselingen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts